Rozmowa kwalifikacyjna oznacza, że pracodawca jest zainteresowany twoją kandydaturą i jest duża szansa, że zostaniesz zatrudniony. Pracodawca zaprosza na rozmowę osobę, aby ją poznać osobiście, zweryfikować wiedzę, poznać jej doświadczenie zdobyte w trakcie pracy, a także dowiedzieć się o jej oczekiwaniach. Oto kilka najistotniejszych rad, które warto zastosować przed rozmową kwalifikacyjną.

Zanim udasz się na rozmowę postaraj się zebrać inforamcje o danej firmie, poznać jej organizację, wartości.

Musisz także przygotować się samemu systematyzując swoją wiedzę o doświadczeniu, wykształceniu, kwalifikacjach. Postaraj się ustalić, jakie są twoje mocne i słabe strony związane ze stanowiskiem, na które kandydujesz. Pomyśl o swoich planach na przyszłość i celach oraz ambicjach.

Zastanów się również nad tym, o co możesz zostać zapytany w trakcie rozmowy o pracę.

Zbierz informacje o spotkaniu, sprawdź, gdzie znajduje się siedziba firmy, ile potrzebujesz na dojazd. Pamiętaj, że nie możesz się spóźnić, gdyż będzie to świadczyło na twoją niekorzyść. Bądź kilka minut przed czasem.
Zrób wszystko, abyś dostał pracę i sprawdź, dlaczego możesz nie dostać wymarzonej pracy.